Pages

Sunday, August 17, 2008

saya dan kehidupan

bismillahirahmanirahim....

Assalamualaikum , semua ..
lama x menulis disini , bukan apa disna susah mau online, kalau dah nak online sesangat kna angkut laptop pi turun bawah barulah dpt wirles dr ptar, itupun sgtlah slow...

Hari2 aku sgt memenatkan .. kelas full dr 8 sampai 6 .. sgt penat menjalankan hari hari sebagai seorang pelajar.. bukan sajer belajar kite juga kna jadi pejalan pecut .. bukan pelari .. tp acara lumba jalan .. almaklumlah gaps 10 minit tp nak kna jlan hampir 1000 meter haaa jauhkan sampai tegang abis urat aku .. seb bek aku dulu atlet perenang kuak bebas ngn kupu2 kalau x mesti xde stamina, kurang stamina boleh tumbang dowh ...

setiap hari aku mesti berazam x nak tidur dlm lecture hall dan x nak ponteng kelas tp aku x paham kenapa .. kenapa aku kena tidur dlm kelas .. isk isk isk .. kekadang kol 8.40 pagi aku tertidur ... bila aku bgn lecture kasi rehat 10 minit ... lecturer smbung ckp apa pun apa lagi , smbung tidurlah,aku slalu tidur dlm lecture contract .. sgt borim contract ...

kalau dulu rumet aku yani , sekarang rumet aku jannah .. kami kan skuad penyelamat level.. bagus kan??? ingat senang ke nak jadi skuad penyelamat??? kna gi interview, g kem ,g daki gunung, g bertapa .. alhamdulillah aku berjaya menempuhi semua cabaran n ujian yg diberi .. skang aku dah berjaya jadi skuadddd penyelamat ..Tanggungjawab yg diberi sgt berat .. ini bukan main2 .. ini benar2,kalau berlakunye kebakaran .. kiteorng lah yg bertangunggjawab bukan utk memadamkan api tp utk mengarahkan semua keluar bilik . kire kami org2 terakhir yg keluar kalau ade kebakaran bahaya kan?? berisiko tinggi .. tp kami njoy dgn tangungjawab baru ini .. misi kita hanya satu
"selamatkan kawan"

Setiap jumaat aku kena pegi berkawad .. ala kesatria negara... aku ingat sem depan aku nak jadi komander lahh .. best juga jadi komander aku dah hapal semua arahanyer .." skuad!!! skuad sedia!" "skuad akan menghadap kebelakang ... belakang pusing" gud gud ... aku dah pandai .. hoooo ...orang cakap jadi komander dpt elaun , tp aku x kisah sgt yg penting ... berjasa kepada negara agama dan bangsa!!

erm... kat sni best .. ramai pakwe hensem .. ahahahha saya slalu usha laki .. eh kalau terusha pakwe korang sayer mintak maap bebanyak .. x sengajalah tuh
ahahhahaha

dats all tenkiu

1 comment:

Amirul Syafiq Mahadi said...

enjoy raudah...
3 tahun je kite kt cni..
lepaz ni nak kene keje taw
heh:)