Pages

Friday, January 13, 2012

bagaimana cara kita mengukuhkan kasih sayang ?


Di Jerman ribuan mangga kunci yang ditulis perkataan cinta , nama pasangan kekasih dan dihiasi dengan gambar hati diletakkan pada pagar sebuah jambatan kereta api .Mangga tersebut diletakkan oleh pasangan kekasih kerana dipercayai untuk mengukuhkan hubungan cinta mereka


Pasangan tersebut akan mengunci mangga seterusnya kunci dibuang ke dalam Sungai Rhine.







Namun bagi kita orang islam tak bagus nak mengamalkan adat seperti orang di Jerman ni, ini mungkin sesuatu yang unik tapi harus kita ingat Jodoh itu dah ditentukan ALLAH. 




7 comments:

model baju anak said...

artikel tulisan yang baik,,nice post slam kenal

Fia said...

so true. Jarang jumpa blogger yg share benda2 syirik mcm ni dan terus ingatkan kita semula pada Islam.good job

ReiKo91 said...

nice... Allah dh ttapkan khidupan yg trbaik pd stiap hambaNYA.

ReiKo91 said...

nice... Allah dh ttapkan khidupan yg trbaik pd stiap hambaNYA.

noornazuha said...

akak dtg ke blog ni....salam kenal yerr...kat korea pun ada kan pasang2 mangga ni..mcm macm kan...tpi sekadar tengok,mmg seronok

Cik Farz said...

nice entry ! (:

Cik Farz said...

nice entry ! (: