Pages

Saturday, March 1, 2008

sayang kinabalu

Tinggi tinggi gunung kinabalu
Tinggi lagi sayang sama kamu,
Biru-biru hujung kinabalu
Tengok dari jauh,
Hati saya rindu

Kinabalu dekat di Kundasang,
Banyak sayur puas pilih-pilih,
Apa guna pergi luar negeri,
Naik Kinabalu,
Hati saya rindu


Sumandak-sumandak pun ramai menunggu,
Menari-nari lenggang sumayau,
Sekali melihat melepak kulitnya,
Sayang jatuh cinta

Sayang-sayang saya Kinabalu
Kaamatan pesta bulan lima
Sayang-sayang kita pergi tamu,
Jalan Tamparuli
Hati saya rindu

8 comments:

Amirul Syafiq Mahadi said...

hah...ape lagi, joget la raudah..haha

Ummu Umar said...

Di daerah itu...semuanya pesat, bangunan2 tinggi mencecah awan, hotel mewah di pesisiran pantai menghiasi panorama kehidupan, kereta mahal bersepah di jalanan tapi...cukupkah utk ia digelar kemajuan? bila azan jarang kedengaran, bila anak muda ramai berpesta, meneguk arak dan berpeleseran.....(kota kinabalu)
Di daerah itu, tak banyak kemodenan, di toleh ke kiri ke kanan, tak banyak yg menarik perhatian,tapi wajarkah ketamadunan dinilai pd bangunan?
Cukuplah Islam mjadi pegangan, Al-Quran dan sunnah menjadi acuan...(kota Bharu)

Ummu Umar said...

Di daerah itu aku dilahirkan, menteri besar sibuk nak menang pertandingan,negeri termaju menjadi rebutan, sampai kebajikan rakyat pun diabaikan, Di celah-celah arus kepesatan, Ramai orang mengaku keislaman, tapi sayang semuanya hanya pada luaran, Islam hadhari menjadi sandaran,Maksiat dan dosa menjadi santapan harian...tapi layakkah menjadi negeri contoh pembangunan? saat khazanah alam menjadi mangsa kerakusan, saat bayi2 di lontar ke tempat pembuangan, saat kalimah Allah jarang diucapkan....
(????)

Anonymous said...

mmm...stuju sgt..pmbgunan bkn hnya skdr tgk kt bgunan....tp kt pnduduknye jgk....

Amirul Syafiq Mahadi said...

fuh...semua ckap berapi...

Anonymous said...

bkn sje2 nk berapi...tp bkn ni ke kbnrannye?klu stakat mju tgk dr sgi bgunan,alamat jd x bermoral dan x brmakna la hdup ni....

Anonymous said...

amali says to raudah:
awat ganu...bkn sbrg taker..
ngeh3...
ade sapa di kinabalu itu..
rase nak joget2 je bce kinabalu tu..
huhhuhu..
saye syg kinabalu juga..

Qiassy Qamarina said...

hoooo... Sukun kat farah!!
kemajuan bukan pd bagunan ..