Pages

Wednesday, June 22, 2011

doa cari barang hilang

Salam everyone,

Minggu lepas sy ilang purse hijau daun pisang..  bukan ilang sekejap tapi lama sgt sbb sy lengahkan mase nk cari. hampir seminggu jugak sy biarkan purse tu ilang.sy buntu sgt bile ilang purse sbb semua dokumen penting ada dlm purse tu. kang tak pasal pasal byr denda nk wat ic baru kan

daripada duit melayang bayar denda, sy usaha cr purse ijau siang mlm cari masih x ketemu. semua mende dah buka. almari, rak, kat dapur, dpn tv . semua takde!

ok. kat sini ada doa nk cari barang ilang  tapi yang penting FOKUS mase nk cari barang tu.. TENANGKAN diri dn INGAT balik saat2 terakhir anda dgn barang yg ilang tu..

sambil cari cari tu bace doa ni :


"Ya Allah Tuhan dari sesuatu yang hilang, Ya Tuhan yang memberikan petunjuk dari kesesatan, kembalikanlah barangku yang hilang."

Atau.

"Maha Suci Tuhan Allah zat yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lupa wahai Tuhan, ingatkanlah aku apa yang aku lupa".

lepas bace saya selamat jumpe purse hijau saya!



9 comments:

hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock said...

wa ila azam ta fatawakal tu ala lah ...apabila kamu telah berusaha dan berazam maka bertawakal lah kpd Allah ...:)

NM02 said...

saya simpan doa ni dalam diari saya. makaceh awak...

cikpia said...

thanks.... nak cari fail sijil2 zaman sekolah dulu. mentang2 dah kerja, ilang ntah ke mana....

tqaroslan said...

purse yg penting itu hilang, seminggu boleh rilek je ye...mmg cool betul tuan nye... =)

klau kite yakin boleh jumpe, dgn doa pulak..insyaAllah jumpa..sbb tu kene rilek je..
tindakan yg bijak..
klau org lain, dh kecoh satu rumah..hehe =)

NUR AIN AZMAN said...

wahh, LIKE this entry :)

keep it up


P/s : tlg like gambar aen masuk contest leh?

Hayati Hamzah said...

saya selalu lupa . sob sob nampak sgt dah tua :( lepas ni boleh baca :)

MaMa AiNi said...

salam kenal..thanks sudi share doa ini..mama akan baca bila ada brg2 yg hilang..

aku mun said...

hehehhe doa org kesusahan

Cik Kasut said...

slamat jumpa blk sy yg kn ragut segalanye xdpt blk :(
bodoh punyer peragut time bln posa pn nk bt jahat jugak...